Rapgroep De Kraaien brengt ode aan Scheveningen

De Haagse rapgroep De Kraaien, bekend van de Nederlandse hit “Ik Vind Je Lekker”, releaset vandaag zijn nieuwste single “Scheveningen”. Een ode aan één van de mooiste badplaatsen van Nederland. Het idee kwam tot stand nadat Popagenda Scheveningen en YMCA Scheveningen frontman van De Kraaien, Bernd Gansebev, benaderden voor een mooi project: wat kunnen we samen bedenken om de bewoners van Scheveningen een hart onder de riem te steken in deze moeilijk tijd? Het idee werd geboren om een song te maken met een bijbehorende videoclip die de trots, liefde en passie voor Scheveningen weerspiegelen. Gansebev had nog een melodielijn liggen, die hij ooit op 31 december 2011 had bedacht. Precies 9 jaar later, op 31 december 2020, schreef Gansebev de tekst af en nam hij de vocalen op.

Volkslied Scheveningen
De productie van de muziek is door Andor van Reeven uitgevoerd, bekend van zijn vele ghost-producties voor o.a. Charly Lownoise. Het resultaat mag er zijn: een poëtisch pareltje met een dynamische, hier en daar dreigende beat, waarbij dit keer niet is gekozen voor hard-style, zoals bij de afgelopen samenwerkingen met o.a. Outsiders in “1 Team”. De video is gemaakt door Geert Albarda, die een compilatie van sfeerbeelden van Scheveningen gebruikte, afgewisseld met portretten van bekende Scheveningers die zich afgelopen jaar extra hebben ingezet voor de gemeenschap. De eerste reacties van de locals zijn ronduit bejubelend en variëren tussen ‘kippenvel’ en ‘tranen in de ogen van emotie’. Hiermee lijkt de missie nu al geslaagd en is het slechts wachten op de reacties van het volk en de media, maar het sentiment zit er goed in. Scheveningen is met dit lied in ieder geval een kandidaat voor een eigen volkslied rijker.

YouTube en Spotify
De nieuwste single en videoclip van de Haagse rapgroep De Kraaien, mogelijk gemaakt door Popagenda Scheveningen en YMCA Scheveningen, is een ode aan Scheveningen om de gemeenschap extra te steunen in deze moeilijke tijden.

De single “Scheveningen” is vanaf 22 januari 00:00 overal te downloaden/streamen en via onderstaande landingpage te vinden:
https://distrokid.com/hyperfollow/dekraaien/scheveningen

De videoclip is via onderstaande youtubelink te bekijken en embedden:
https://youtu.be/qKHyTYhG4Ss

gone-out-uitgaans-agenda-app-google-android-denhaag
070online-nieuws-reportages-denhaag
lekkerpinnen-groothandel-pinrollen-kassarollenetiketten