EMBASSY FESTIVAL AT HOME BEZOCHT DOOR MEER DAN 15.000 DIGITALE BEZOEKERS

Culturen van over de hele wereld samenbrengen en bezoekers een ervaring bieden die inspireert, verwondert en verbindt. Dat is de missie van het Embassy Festival, waarvan de achtste editie zich dit jaar vanwege het coronavirus niet afspeelde op het Lange Voorhout in Den Haag, maar succesvol online. Meer dan 15.000 bezoekers checkten in op de festivalwebsite en honderden mensen kochten een Embassy Festival Wine en/of Surprise Box. In groten getale werden deze op 4 en 5 september opgehaald op het organisatiekantoor aan het Noordeinde en naar adressen door heel Nederland verzonden. De verrassende wereldkeuken die je bij voorgaande edities op de Internationale Markt kon proeven, werd op deze manier bij de festivalliefhebbers thuisbezorgd. De festivalervaring werd compleet gemaakt met het uitgebreide aanbod van muziek, kookworkshops, interviews met ambassadeurs, dansvideo’s en meer op de Embassy Festival-website.

Embassy Festival Surprise Box, Wine Box en Recipe Booklet
Drop uit Finland, woestijnzout uit Chile, wijn uit Azerbaijan en meer dan 70 andere producten werden samen met de deelnemende ambassades geselecteerd om zo een culinaire wereldreis in een box aan te bieden. In de Embassy Festival Surprise Box zaten vijf verschillende producten uit vijf verschillende landen en een receptenboek. Het receptenboek met traditionele recepten uit de wereldkeuken is in nauwe samenwerking met ambassades gerealiseerd. “Ik stond echt bij de deur te wachten op de box en was zo verrast toen ik ‘m ging uitpakken. Ik ga al jaren naar het Embassy Festival en vind het geweldig wat dit jaar is neergezet. Mijn dochters willen vanavond een gevlochten brood uit Moldavië bakken en mijn man doet zijn best met de Koreaanse taalcursus.”, schrijft een online bezoeker Gwen Cooper.

Onlineprogramma
Tijdens eerdere edities konden bezoekers op het Lange Voorhout genieten van diverse dansvoorstellingen, livemuziek, theater en een International Market waar de deelnemende landen zichzelf veelal op een culinaire manier presenteerden. Doormiddel van video’s is dat gevoel dit jaar nagebootst. Kookworkshops, dansvoorstellingen en interviews met ambassadeurs zijn veelvuldig bekeken en gedeeld. Ook oude bekenden presenteerden exclusieve muzikale bijdragen. Vanuit de hele wereld zijn er video’s ingezonden van artiesten die eerder op het Embassy Festival stonden en inmiddels ook op podia als Carnegie Hall (Karsu) en North Sea Jazz (Con Brio) hebben gestaan. Ook de Jimi Hendrix van het Hammondorgel, Lachy Doley, trommelde zijn band bijeen om vanuit Australië de online bezoeker muzikaal te verwennen. Op donderdag 3 en vrijdag 4 september was er een online pub quiz, gepresenteerd door bekende pub quiz host Mark O’Loughlin, waar de landenkennis van de deelnemers werd getest.

Een wereld vol verwondering
Alle video’s, interviews en de opnames van de pub quiz blijven beschikbaar op de website van het Embassy Festival. Festivaldirecteur Carly Dutton kijkt met trots terug op deze bijzondere editie. “Het is natuurlijk heel apart om een festival te organiseren en de reacties van het publiek niet live te kunnen ervaren. Gelukkig hebben de bezoekers ons overspoeld met enthousiaste berichten. Op die manier voelden wij alsnog de verbondenheid met onze achterban. Dat is te gek! Volgens mij is het goed gelukt om een wereld vol verwondering en verrassingen naar de woonkamers van onze bezoekers te brengen.”

Over het Embassy Festival
Het festival ontsluit sinds 2012 de culturele rijkdom van (inmiddels) bijna zeventig deelnemende landen en verleidt bezoekers tot ontmoetingen met elkaar en weerlegt en verdiept op een bijna terloopse wijze inzichten in andere culturen. Het Embassy Festival toont op het Lange Voorhout in Den Haag, Internationale stad van Vrede & Recht, in meest letterlijke zin dat cultuur verbroedert en voor verwondering zorgt. Begonnen in 2012 met 5 ambassades en gegroeid tot 67 ambassades in 2019. Dit jaar vond het festival vanwege het Coronavirus online plaats.

Embassy Festival 2020
www.embassyfestival.com

070online-nieuws-reportages-denhaag
gone-out-uitgaans-agenda-app-google-android-denhaag
lekkerpinnen-groothandel-pinrollen-kassarollenetiketten