Party-Mania en Stappen in Den Haag hoe zit het nu precies?

verschil-party-mania-stappenindenhaag-070

Onlangs waren we  een hekbanner aan het monteren toe een voorbijganger zei: “O, weer een nieuwe stapsite, eens kijken hoelang die het volhouden” met enige verbazing antwoordde we: “Hoe bedoeld u dat? De man stopte en zei: ik heb er de laatste jaren al meerdere voorbij zien komen, maar het zijn allemaal één-dags-vliegen” Hij animeerde dit antwoord met een zoemklank en een fladderend handgebaar. “Nee, voegde hij eraan toe, jarenlang had Den Haag een geweldige stapsite: Party-Mania maar die zijn gestopt. Toen werd onze verbazing natuurlijk nog groter. Bijna in koor riepen we: Meneer, dat zijn wij! Kijk maar op deze hekbanner van Stappen in Den Haag, hier staat toch klein het logo van Party-Mania. Enigzins geschrokken, verontschuldigde hij zich. “Sorry, heren ik had werkelijk geen idee. Party-Mania en Stappen in Den Haag hoe zit het nu precies?”

We gaven hem de uitleg. Party-Mania startte in 2003 met een lijstje op een website waar je kon gaan stappen als een burgerinitiatief van Richard Kanters. Dit was de eerste versie van de partyagenda. Enkele jaren later gingen we naar de Kamer van Koophandel en werd het: Party-Mania, stichting ter promotie en bevordering van uitgaan in Den Haag. Deze rechtsvorm was onder andere nodig om eventuele reclame-inkomsten volledig terug te laten vloeien naar de stichting. Party-Mania met een herkenbaar logo op kleding, posters en flyers was door een flink team van vrijwilligers goed zichtbaar in clubs en evenementen. Mede omdat we de meest complete van uitgaanagenda van Den Haag hebben komen er dagelijks veel bezoekers op de website. Op een gegeven moment vanaf ± 2013 gingen veel feestgangers zelf fotograferen met hun smartphone. Hierdoor was er minder interesse in partyfotografen, waardoor we minder zichtbaar waren in het Haagse uitgaan. Echter zijn we nooit verslapt of zelfs gestopt met al onze promotionele en bevorderende acties voor de Haagse Horeca.

Toen in 2015 de domeinnaam: stappenindenhaag.nl vrij kwam, besloot stichting Party-Mania deze te kopen. Omdat Stappen in Den Haag qua naam meer aansloot op het doel van de stichting. Party-Mania bleef de ingeschreven naam van de stichting bij de Kamer van Koophandel en Stappen in Den Haag gingen we voornamelijk gebruiken als merknaam. De ‘oude’ domeinnaam www.party-mania.nl ging voortaan doorlinken naar www.stappenindenhaag.nl Tevens lieten we de Haagse Uitgaansagenda App ‘Gone Out‘ bouwen als weerspiegeling van onze altijd up-to-date agenda. Deze is beschikbaar voor iOS en Android. De naam Gone Out vanwege het internationale karakter van Den Haag.

“Sorry” zei de man nogmaals. “Ik hoop niet dat ik jullie beledigd heb?” Wij aanvaardde zijn excuses en zeiden meteen: misschien zijn we te onduidelijk naar buiten geweest. Maar we hebben meteen een een primeur voor u. We hebben namelijk nog een domeinnaam: www.partymania.nl en we zijn druk bezig om hier ons hele partyfoto archief te zetten.

Richard Kanters en Martin Simonis
Party-Mania en Stappen in Den Haag

gone-out-uitgaans-agenda-app-google-android-denhaag
070online-nieuws-reportages-denhaag
lekkerpinnen-groothandel-pinrollen-kassarollenetiketten