Party-Mania bestaat vandaag 19 jaar!

website-19-jaar-partymania-stappenindenhaag

Al weer 19 jaar dat Party-Mania / Stappen in Den Haag de meest complete uitgangsagenda van Den Haag heeft. Dagelijks wordt het internet en de horeca afgespeurd naar de evenementen in de Hofstad. Dat de agenda de enige complete uitgaansagenda in Den Haag is, is te danken aan de grote drijvende kracht achter dit platform, namelijk: Richard Kanters. Zijn motivatie en ambitie om deze lijst compleet te houden hebben Stappen in Den Haag gemaakt tot wat het nu is. Naast de dagelijks bijgewerkte website is de agenda sinds 2013 ook te vinden in de Gone Out app. Erkenning en complimenten komen van het Haagse uitgaanspubliek en de horeca. Die van de gemeente (op een enkel raadslid na) is de afgelopen 19 jaar uitgebleven. Een saillant detail is dat Richard Kanters alleen meer werk verzet dan de hele 'uitgaansredactie' van de Gemeente Den Haag. Terwijl daar vijf personen met een fulltimesalaris zitten, is de agenda tot op de dag van vandaag incompleet. De reactie van de Den Haag en Marketing hierop is: We kunnen niet alles plaatsen en krijgen niet alles toegestuurd... Nee, wij ook niet, je moet er wel wat voor doen. Waar gaat het mis in deze stad?

Ook is nog steeds Martin Simonis als grafisch ontwerper, tekstschrijver, webdesigner, fotograaf en contentmaker betrokken bij de stichting. Omdat ook hij zijn schouders heeft gezet onder dit initiatief is hij al vele jaren de steun en toeverlaat van Kanters. Een groot deel van de website en de koers die gevaren wordt is de uitkomst van hun brainstormsessies en discussies waar beide vaak het beste uit elkaar weten te halen. Dus geen loze vergaderingen in een creatieve broedplaats, maar krachtige gesprekken met actiepunten die meestal nog dezelfde week worden gerealiseerd. Het zou meerdere instanties, organisaties en bedrijven sieren om ook op deze manier te werken, dan zou er veel meer in Nederland voor elkaar komen.

Kanters en Simonis publiceerden afgelopen jaar een lijst met alle Haagse restaurants. En tevens werd er een flyer ontworpen en gedrukt met informatie over Stappen in Den Haag en Gone Out. Deze flyer geeft uitleg in het Nederlands en Engels voor alle expats en internationale studenten die er in deze internationale stad werkzaam en/of woonachtig zijn. Maar het grootste succes afgelopen jaar is toch wel de Haagse Festival Pagina welke online gezet werd toen alles weer 'open' kon. Daarnaast stond Richard met een gedrukt exemplaar van deze webpagina op diverse evenementen waaronder het Bevrijdingsfestival.

Daarnaast doen de heren meerdere positieve zaken voor de stad. Zoals het regelmatig contact hebben met de Haagse horeca om te weten wat er speelt. Ook zijn ze zichtbaar en contacteerbaar voor de horeca en zijn bezoekers. Maar ook ondersteunen met adviezen aan horeca en organisatoren van evenementen in Den Haag. Ook ontdekte Stappen in Den Haag het rummerk: Rockbottom, welke na een introductie in de horeca in Den Haag inmiddels geschonken wordt bij Bonobo Cocktailbar en Restaurant, Indy Scheveningen en Comeonin Thai Food. Ook al is niet alles is uitbundig zichtbaar, wel staat Stappen in Den Haag bekend als een niet geheel onbelangrijke speler. Je kunt dus spreken van een groot succes. Een minder succes is de financiële situatie van de stichting, want door het uitblijven van advertentie inkomsten is de bodem van de kas bereikt. De heren zijn echte Haagse doorzetters, dus die geven niet zo snel op. Maar donaties zijn nog steeds meer dan welkom.

lekkerpinnen-groothandel-pinrollen-kassarollenetiketten
gone-out-uitgaans-agenda-app-google-android-denhaag
070online-nieuws-reportages-denhaag