Party-Mania bestaat vandaag 18 jaar!

18-jaar-partymania-stappenindenhaag

Want het was in 2003 dat Richard Kanters het besluit nam een lijst op internet te zetten voor zijn vrienden met plekken waar je in Den Haag uit kon gaan. Niet wetende dat dit de geboorte was van de meest complete uitgaansagenda van Den Haag. De lijst werd door de ambitie van Kanters een website, die door de jaren steeds completer werd. Party-Mania werd een stichting en de toevoeging Stappen in Den Haag. Ook Martin Simonis is sinds de ‘kinderjaren’ van Party-Mania erbij en hij zorgt nog steeds voor bijna alle ontwerpen, teksten en grafische elementen. Beide in de Hofstad geboren en getogen heren zijn sinds 2003 dagelijks actief om hun Den Haag als uitgaansstad op de kaart te zetten in de breedste zin van het woord.

De ‘trein’ die Party-Mania heet, denderde 18 jaar in volle vaart met Kanters als machinist en Simonis als conducteur. Voormalig fotograaf Freddy Mol, staat tegenwoordig garant voor de hardware ondersteuning van de stichting en is werkzaam als adviseur. Het team deed vele stations aan en de vrijwilligers en fotografen stapten op en stapten af. Soms als een sneltrein en soms als een sprinter, maar nooit op een zijspoor of verlaten station. Ook toen vorig jaar de dienstregeling stil kwam te liggen, besloot Richard niet stil te gaan zitten. Want de nachthoreca was dan wel weggevallen, maar waarom niet alle energie steken in de ‘zittende’ noodlijdende horeca? En toen hij zijn steun en toeverlaat Martin omwille van gezondheidsredenen op een station moest achterlaten raasde Kanters met gepaste snelheid door.

Hij maakte een lijst met restaurants waar je kon afhalen en bestellen. Welke sinds de publicatie inmiddels 9.500 keer bekeken is. Daarnaast ging hij de Haagse horecazaken fotograferen om ze zo beter in beeld te brengen bij een groter publiek op Facebook en Instagram. En hij maakte de ‘Haagse beachclubspagina’ af die al een tijd in de steigers stond. Ook werden meerdere pagina’s op stappenindenhaag.nl volledig vernieuwd. Wat extra motivatie gaf was de enorme hoeveelheid positieve reacties vanuit de horeca. Want ook al is het vrijwilligerswerk, erkenning en complimenten zijn toch de kers op de appelmoes.

Nadat Martin dit jaar weer aan boord kwam bedachten de heren; de ‘Haagse Horeca Vacature pagina. Deze werd gepubliceerd toen begin van dit jaar duidelijk werd dat de horeca om personeel zou springen bij de versoepeling. Want wat heeft het voor nut de horeca te promoten als er straks niemand meer in werkzaam is. De eerste vacatures zijn al vervuld via deze pagina. Je kunt dus spreken van een groot succes. Een minder succes is de financiële situatie van de stichting, want door het uitblijven van advertentie inkomsten is de bodem van de kas bereikt. De heren zijn echte Haagse doorzetters, dus die geven niet zo snel op. Maar donaties zijn nog steeds meer dan welkom.

lekkerpinnen-groothandel-pinrollen-kassarollenetiketten
070online-nieuws-reportages-denhaag
gone-out-uitgaans-agenda-app-google-android-denhaag